12 Ocak 2013 Cumartesi

Afyon'un Bükmesi


          Malzemeler:
  • Un
  • Su
  • Tuz
  • Margarin
          İç Malzeme:
  • Yeşil Mercimek
  • Soğan
  • Sıvıyağ
  • Karabiber
  • Tuz

                               Un, su ve tuz ile çok katı olmayacak şekilde yoğurulur.Hamur 4 eşit parçaya bölünür.

                                     Mümkün oldukça ince açılır.
                                    Heryerine eritilmiş margarin sürülür.
                                  Açılan diğer hamur üzerine konur.
                                    Tekrar eritilmiş margarin sürülür.
                        

                                     Fotoğraflardaki gibi katlanır.Katlanan yerlere margarin sürülür.
                                     (Yaz aylarında yaparsam eğer  5-10 dakika katlanmış haliyle buzdolabında
                                     bekletiyorum.)
                                        4'e 4  kesilir.
                     
                                 Kesilen parçalara  merdaneyle dikdörtgen şekli verilir.Ve mercimekli içten konur.
                            İçi  için,mercimek püre haline yakın haşlanır.İnce doğranmış soğan,çok az sıvıyağ,tuz ve
                            karabiber konur.  



           

                                            Fotoğraflardaki gibi katlanıp,kat yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizilir.
                                            Üzerlerine eritilmiş margarinden sürülür.

                                        Böreğimiz yenmeye hazır. Yöresel bir börek Afyonda haşhaşlısını yaparlar.
                             Tüm içtenliğimle deneyip,tatmanızı bu güzel lezzetten mahrum kalmamanızı diliyorum.




10 yorum:

  1. EMİNİM SÜPERDİR TADI, EMEĞİNİZE SAĞLIK, AYRICA AYRINTILI ANLATIM ON NUMARA...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,elimden geldiğince anlatmaya çalıştım :)

      Sil
  2. Afyon bükmesini de nerden biliyorsun:)) Bugün günde ev sahibimiz bükme yaptırmıştı. Peynirlisini yedim. Kıymalı ağzaçığı kıymadan dolayı zaten sevmem, yemedim. Mercimekli bükmeyi de midem rahatsız olduğu için yiyemedim:(( Ama aklımda da kalmadı değil hani:) Sana da afiyet bal şeker olsun bükme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baba tarafım Afyonlu,bilmezsem ayıp olur :)Ben ağzıaçığın peynirlisini yedim,kıymalısını denemedim.Ama haşhaşlı bükmenin tadını bilirim,rahmetli babaannem yapardı.Teşekkürler :)

      Sil
  3. Annem nefis yapar bunu. Bayılırım ben de! Annemi arayıp bana yapmasını söylemeliyim. Becerebileceğimi sanmıyorum çünkü:) Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,evet yapımı yorucu olabiliyor:)

      Sil
  4. Mercimek değil de haşhaşlısını seveceğimden eminim:)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haşhaşla yapılan herşeyi bende çok severim,teşekkür ederim :)

      Sil
  5. It looks very yummy! Thanks for sharing!!

    YanıtlaSil
  6. Thanks,welcome to my blog :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...